Biznes

Co kryje w sobie regulamin Facebooka?

“Jak wypromować funpage na Facebooku w 30 dni?”

„Zwiększ swoją sprzedaż o 150 % za pomocą Instagrama”

.

Ile czasu przeciętny użytkownik Facebooka poświęca na korzystanie z portalu? A który przeznaczył choć część tego czasu na zapoznanie się z tym co może tam robić?


Już od dawna żyjemy w dobie, gdzie wszystko dzieje się online. Możemy zarezerwować lot, kupić buty, złożyć wniosek o dowód osobisty. Teraz nawet Ministerstwo Funduszy i Rozwoju w kampanii społecznej namawia nas do przeniesienia naszej firmy do Internetu i zarabiania online.

Na facebooku i innych mediach społecznościowych aż roi się ogłoszeń typu „Stwórz skuteczną kampanię reklamową!”,
„Jak wypromować funpage na Facebooku w 30 dni?”,
„Zwiększ swoją sprzedaż o 150 % za pomocą Instagrama”.

Ilość kursów, szkoleń, e-booków jest zatrważająca, a popyt na te usługi wciąż rośnie.
Jednak wracając do tematu, którzy z użytkowników czytali regulamin? Regulamin Facebooka, Instagrama czy Youtuba?
Nie polecam. Nie dlatego, że nie jest to konieczne! Ale przykładowo, regulamin Facebooka nie składa się z jednego długiego, nudnego tekstu. Regulamin składa się z kilku albo kilkunastu dokumentów, w których zamieszczone są często odwołania do kolejnych i kolejnych plików. Każdy z nas zakładając konto na fejsie przecież akceptuje ten regulamin. A ilu użytkowników nawet go nie widziało na oczy? Czy ta sytuacja różni się tak wiele od podpisania umowy najmu czy kredytu? Skąd mamy to wiedzieć jeśli nie mamy żadnego porównania?
Zatem zacznijmy od podstaw.

STANDARDY SPOŁECZNOŚCI
FACEBOOKA

Użytkownik nie może wykorzystywać produktów Facebooka do wykonywania czynności oraz udostępniania treści, które naruszają regulamin, Standardy Społeczności oraz pozostałe regulaminy i zasady.


Treści muszą być zgodne z prawem, nie mogą być oszukańcze [wyrażenie użyte w „Standardach społeczności Facebooka”], wprowadzać w błąd, dyskryminować i naruszać praw innych osób, w tym praw własności intelektualnej. Celem stworzenia standardów społeczności jest zapewnienie użytkownikom swobody wyrażania opinii z poszanowaniem pewnych zasad, takich jak: autentyczność, bezpieczeństwo, prywatność, godność. Co tam tak naprawdę się znajduje?

PRZEMOC I ZACHOWANIE SPRZECZNE Z PRAWEM

Facebook stara się usuwać treści namawiające do użycia przemocy lub groźby. Celem jest również usuwanie treści wyrażających poparcie, pochwały dla grup, liderów lub osób zaangażowanych w działalność związaną z przemocą.

CZY OSOBA PRYWATNA MOŻE PROMOWAĆ SPRZEDAŻ BRONI?

Nie wolno podejmować m.in. działań obejmujących zakup, sprzedaż, przekazywanie (np. formie upominków) oraz wymianę broni palnej lub amunicji wśród osób prywatnych na Facebooku. Sklepy z bronią palną (stacjonarne i internetowe) mają możliwość promowania towarów, które można zakupić poza Facebookiem pod warunkiem, że zastosują się do wszystkich obowiązujących przepisów.


CZY MOGĘ NA FACEBOOKU UZYSKAĆ INFORMACJĘ GDZIE KUPIĘ LEK?

Po pierwsze, zakazane jest publikowanie treści, które dotyczą niemedycznych substancji odurzających, marihuany oraz leków.Zatem czy mogę dowiedzieć się na Facebooku gdzie kupić określony lek? Wygląda na to, że nie. Ponieważ zgodnie ze standardami społeczności nie wolno publikować treści, które stanowią próbę zdobycia informacji na temat leku, która jest rozumiana jako wyrażenie zainteresowania zakupem produktu lub pytanie, czy inni użytkownicy zajmują się sprzedażą lub wymianą produktu. Ograniczenia dotyczą nie tylko treści pojedynczych, ale również stron oraz grup założonych w celu sprzedaży marihuany lub leków.

CO Z ALKOHOLEM I WYROBAMI TYTONIOWYMI

Treści, które stanowią próbę oferty, sprzedaży, darowizny, wymiany lub przekazania alkoholu lub wyrobów tytoniowych pomiędzy osobami prywatnymi są zabronione. Nie możesz jako osoba prywatna zaproponować nikomu sprzedaży alkoholu, ani wyrobów tytoniowych, nie możesz wskazywać ceny za takie produkty ani informować, że produkt jest bezpłatny.

CZY MOGĘ SPRZEDAĆ KOTA NA FACEBOOKU?

Okociła Ci się kotka? W jaki sposób możesz najszybciej rozpromować chęć odstąpienia czy sprzedaży małych kociaków wśród znajomych? Pewnie pierwsze co Ci przychodzi do głowy to Facebook. Stop. Czy możesz? Standardy Facebooka wskazują, że nie wolno publikować treści, których celem jest sprzedaż żywych zwierząt pomiędzy osobami prywatnymi.

POSZUKUJĘ: ARKUSZA EGZAMINACYJNEGO, DANYCH DO LOGOWANIA DO PORTALU ITD.

Zdarza się, że w Internecie chodzą dane do logowania do różnorakich portali lub słynne piramidy finansowe. Facebook jednak określa takie treści jako zabronione. Niedozwolone jest publikowanie treści, które zachęcają, ułatwiają oferowanie oraz sprzedaż następujących produktów i usług:
· przyszłe arkusze egzaminacyjne lub arkusze odpowiedzi, w przypadku gdy nie mają one być publicznie dostępne,
· dane logowania do płatnych usług abonamentowych,
· fałszywe recenzje użytkowników,
· programy typu piramida finansowa,
· programy inwestycyjne z obietnicą wysokich zysków.

MAMA WSTAWIA NAGIE ZDJĘCIE NIEMOWLĘCIA

Rodzice nierzadko publikują na swoich profilach nagie zdjęcia swoich małych pociech. Czy Facebook na to zezwala?Zasadniczo zostało wskazane, że Facebook nie zezwala na publikowanie treści zagrażających dzieciom w kontekście seksualnym. Publikacja zdjęć nagich dzieci nie została wprost zakazana, niemniej jednak Facebook stara się te zdjęcia usuwać ze względu ewentualne nadużycia osób trzecich oraz aby uniemożliwić tym osobom zapisanie lub wykorzystanie takich zdjęć.

CO DZIEJE SIĘ Z KONTEM OSOBY ZMARŁEJ

Facebook daje możliwość nadania statusu „In memoriam”. Nadanie tego statusu polega na dodaniu nad imieniem i nazwiskiem w profilu osoby zmarłej określenia „In memoriam”. Wniosek o nadanie statusu „In memoriam” mogą złożyć rodzina lub znajomi. Facebook zapewnia również skorzystanie z opcji „Opiekuna konta”, który opiekuje się kontem zmarłej osoby. Istnieje również możliwość, aby rodzina zmarłej osoby zwróciła się do Facebooka o usunięcie profilu zmarłej osoby, wskazując, że ta osoba wolałaby, aby jej konto zostało zlikwidowane.

POSIADAM PRAWA AUTORSKIE NA FACEBOOKU?

Użytkownik Facebooka pozostaje właścicielem treści i materiałów, które opublikował w serwisie. Użytkownik ma ponadto możliwość określenia sposobu udostępnienia treści i materiałów poprzez ustawienia prywatności oraz ustawienia aplikacji.Konieczne jest jednak całkowite poszanowanie praw osób trzecich. “Regulamin Facebooka zabrania użytkownikom publikowania treści, które naruszają prawa własności intelektualnej innych osób, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych.” Można dokonać zgłoszenia naruszenia tych praw, a informacje dotyczące zgłoszeń są publikowane w specjalnym raporcie jawności, który jest dostępny na Facebooku.

ZATEM JAKIE DZIAŁANIA PODEJMUJE FACEBOOK?

Facebook może na prośbę użytkowników usunąć konto użytkownika, zmarłego użytkownika, osoby nieodwracalnie niezdolnej do samodzielnego działania lub osób małoletnich.Treść zamieszczona na Facebooku może zostać usunięta jeśli narusza standardy społeczności. Facebook wskazuje ponadto, że skutki naruszeń są uzależnione od stopnia naruszenia oraz dotychczasowego zachowania użytkownika w serwisie. Konsekwencjami może być ostrzeżenie, ograniczenie publikowania na platformie, wyłączenie profilu, a nawet powiadomienie organów ścigania.

Zasady prowadzenia strony, grupy i wydarzeń na Facebooku już wkrótce!Bądź na bieżąco.

Polub @Aktualniblog

(Stan na dzień 22 kwietnia 2020 roku. Niniejszy artykuł służy celom informacyjnym i nie stanowi porady prawnej.)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.